جمعه 27 تير 1404 - 22 محرم 1447
  گروه سلامت نوجوانان ، جوانان و مدارس

شرح وظایف پزشک خانواده – گروه سلامت نوجوانان ، جوانان و مدارس

مدیریت خدمات ومراقبتهای بهداشتی درمانی :

1. نظارت و کنترل سرشماری مدارس ( دارای پرونده )

2. نظارت و کنترل سرشماری دانش اموزان تحت پوشش

3. انجام معاینات غربالگری دوره ای کلیه دانش آموزان تحت پوشش

4. انجام معاینات غربالگری گروه سنی نوجوانان و جوانان غیر دانش آموز

5. ارجاع و پیگیری خدمات تخصصی دانش آموزان و گروه سنی نوجوانان و جوانان غیر دانش آموز

6. مراقبت از بیماریهای خاص

7. پیگیری و نظار ت برنامه های :

- پدیکولوزیس

- طرح شیر در مدرسه

- واکسیناسیون توام

مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی

هماهنگی ، برنامه ریزی و اجرای برنامه های آموزش وارتقاء سلامت برای :

1. دانش آموزان

1. نوجوانان و جوانان غیر دانش آموز

2. اولیای دانش آموزان

3. اولیای مدارس

براساس نیاز سنجی ، دستور العملهای ابلاغی و وضعیت آمار و اطلاعات

4. برنامه های مروج سلامت دانش آموزان ، نوجوانان وجوانان ( مسابقات بهداشتی ، یرنامه های مشارکتی ، نمایشگاه ، کارناوال و...)

نظارت ، پیگیری وکنترل برنامه های مراقبت از عوامل محیطی موثر بر سلامت دانش آموزان در مدارس تحت پوشش

هماهنگی و جلب مشارکت شوراهای اسلامی ، مدارس و سایر ارگانها در جهت توسعه برنامه های سلامت نوجوانان ، جوانان و مدارس

نوشته شده در   سه شنبه شانزدهم دي 1393  ساعت  10:21  
ویرایش شده در *** ساعت --
 
 شناسايي و اولويت بندي عوامل مؤثر درجذب گردشگران سلامت به استان کرمانشاه – غرب ايران
دوره سوم (1391) , شماره سوم English Article
سیاست گذاری در سلامت
سعید خانی 1، فرنوش شفاپی 2، حسین جباری بیرامی 3،
  • تاریخ دریافت 1391/07/11
  • تاریخ پذیرش 1391/08/11
  • تاریخ انتشار 1391/09/30
زمينه و اهداف: گردشگري سلامت به عنوان يکي از اشکال تخصصي گردشگري، رشد بزرگي را در دهه گذشته تجربه کرده است. توسعه اين صنعت  در کشور و استان نيازمند توجه به مقوله هاي مهمي چون فنون بازاريابي، عملکرد سازمان ها و شرايط محيط پيراموني مي باشد. اين پژوهش با هدف شناسايي عوامل مؤثر در جذب گردشگران سلامت در استان کرمانشاه طراحي و انجام شده است.

مواد و روش ها: در اين پژوهش توصيفي- تحليلي، نظرات 70 نفر از دست اندرکاران کليدي گردشگري سلامت استان با استفاده از   پرسش نامه محقق ساخته و در سال 90 بررسي شده است. براي نمايش و تجزيه و تحليل اطلاعات، از روش هاي آمار توصيفي، نمودارها و جداول و نرم افزار SPSS18 استفاده شده است.

يافته ها: فراواني تجمعي پاسخ هاي زياد و خيلي زياد به سؤالات مرتبط با فرضيه يک (عملکرد سازمان هاي مرتبط با جذب گردشگران سلامت به استان) 95.7 %، فرضيه شماره دو (آميخته بازاريابي با جذب گردشگران سلامت به استان) 98.6 % و فرضيه شماره سه ( شرايط محيطي استان ) 94.3 %  مي باشد. بنابر اين در اولويت بندي بين اين سه فرضيه به ترتيب عوامل بازاريابي، سپس عملکرد سازمان هاي مرتبط و در آخر شرايط محيطي استان قرار مي گيرند که با يافته هاي متعدد و اخير در کشور و دنيا نيز تا حدود زيادي همخواني دارد.

بحث و نتيجه گيري: اولويت بندي عوامل مطرح شده در فرضيات نشان مي دهد که در استان کرمانشاه، تلاش براي توسعه عوامل مرتبط با آميخته بازاريابي بيش از ساير عوامل بايستي در اولويت قرار گيرد.

گردشگری سلامتآمیخته بازاریابیشرایط محیط
2327
1107