شنبه 28 تير 1404 - 23 محرم 1447
  گروه سلامت نوجوانان ، جوانان و مدارس

شرح وظایف پزشک خانواده – گروه سلامت نوجوانان ، جوانان و مدارس

مدیریت خدمات ومراقبتهای بهداشتی درمانی :

1. نظارت و کنترل سرشماری مدارس ( دارای پرونده )

2. نظارت و کنترل سرشماری دانش اموزان تحت پوشش

3. انجام معاینات غربالگری دوره ای کلیه دانش آموزان تحت پوشش

4. انجام معاینات غربالگری گروه سنی نوجوانان و جوانان غیر دانش آموز

5. ارجاع و پیگیری خدمات تخصصی دانش آموزان و گروه سنی نوجوانان و جوانان غیر دانش آموز

6. مراقبت از بیماریهای خاص

7. پیگیری و نظار ت برنامه های :

- پدیکولوزیس

- طرح شیر در مدرسه

- واکسیناسیون توام

مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی

هماهنگی ، برنامه ریزی و اجرای برنامه های آموزش وارتقاء سلامت برای :

1. دانش آموزان

1. نوجوانان و جوانان غیر دانش آموز

2. اولیای دانش آموزان

3. اولیای مدارس

براساس نیاز سنجی ، دستور العملهای ابلاغی و وضعیت آمار و اطلاعات

4. برنامه های مروج سلامت دانش آموزان ، نوجوانان وجوانان ( مسابقات بهداشتی ، یرنامه های مشارکتی ، نمایشگاه ، کارناوال و...)

نظارت ، پیگیری وکنترل برنامه های مراقبت از عوامل محیطی موثر بر سلامت دانش آموزان در مدارس تحت پوشش

هماهنگی و جلب مشارکت شوراهای اسلامی ، مدارس و سایر ارگانها در جهت توسعه برنامه های سلامت نوجوانان ، جوانان و مدارس

نوشته شده در   سه شنبه شانزدهم دي 1393  ساعت  10:21  
ویرایش شده در *** ساعت --
 
 يادگيري تجربي در آموزش متون پرستاري
دوره پنجم (1393) , شماره سوم English Article
اطلاعات سلامت و کتابداری پزشکی
اسکندر فتحی آذر 1، الناز اصغری 2،
  • تاریخ دریافت 1393/08/14
  • تاریخ پذیرش 1393/09/25
  • تاریخ انتشار 1393/09/30

يادگيري تجربي يکي از انواع يادگيرهاي اکتشافي مي باشد. به نظر مي رسد اين روش براي پرستاران نيز مفيد باشد. ولي با اين وجود، مطالعات اندکي در مورد آن صورت گرفته است. از اين رو در اين مقاله مروري غير سيستماتيک، هدف بر آن است که ابتدا يادگيري تجربي  به طور خلاصه مطرح شود و سپس زمينه هاي کاربرد آن در پرستاري طبق مطالعات موجود و با مثال هاي عيني و عملياتي بيان گردد. با توجه به يافته ها، در اين نوع يادگيري دانشجويان با استفاده از نمونه هاي تجربي مي توانند تمرين کنند و از شکست ها درس بياموزند. شرکت کنندگان بايد نقش اصلي را به عهده داشته باشند و معلمان به عنوان مربي يا تسهيل کننده يادگيري عمل نمايند؛ لذا با توجه به مطالعات انجام شده در اين زمينه، به نظر مي رسد کاربرد اين روش نوين آموزشي در پرستاري مفيد و کاربردي باشد.​


يادگيري تجربيآموزش فراگیر محورپرستاری
1980
1667