جمعه 27 تير 1404 - 22 محرم 1447
  گروه سلامت نوجوانان ، جوانان و مدارس

شرح وظایف پزشک خانواده – گروه سلامت نوجوانان ، جوانان و مدارس

مدیریت خدمات ومراقبتهای بهداشتی درمانی :

1. نظارت و کنترل سرشماری مدارس ( دارای پرونده )

2. نظارت و کنترل سرشماری دانش اموزان تحت پوشش

3. انجام معاینات غربالگری دوره ای کلیه دانش آموزان تحت پوشش

4. انجام معاینات غربالگری گروه سنی نوجوانان و جوانان غیر دانش آموز

5. ارجاع و پیگیری خدمات تخصصی دانش آموزان و گروه سنی نوجوانان و جوانان غیر دانش آموز

6. مراقبت از بیماریهای خاص

7. پیگیری و نظار ت برنامه های :

- پدیکولوزیس

- طرح شیر در مدرسه

- واکسیناسیون توام

مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی

هماهنگی ، برنامه ریزی و اجرای برنامه های آموزش وارتقاء سلامت برای :

1. دانش آموزان

1. نوجوانان و جوانان غیر دانش آموز

2. اولیای دانش آموزان

3. اولیای مدارس

براساس نیاز سنجی ، دستور العملهای ابلاغی و وضعیت آمار و اطلاعات

4. برنامه های مروج سلامت دانش آموزان ، نوجوانان وجوانان ( مسابقات بهداشتی ، یرنامه های مشارکتی ، نمایشگاه ، کارناوال و...)

نظارت ، پیگیری وکنترل برنامه های مراقبت از عوامل محیطی موثر بر سلامت دانش آموزان در مدارس تحت پوشش

هماهنگی و جلب مشارکت شوراهای اسلامی ، مدارس و سایر ارگانها در جهت توسعه برنامه های سلامت نوجوانان ، جوانان و مدارس

نوشته شده در   سه شنبه شانزدهم دي 1393  ساعت  10:21  
ویرایش شده در *** ساعت --
 
 بررسي و مقايسه مدل هاي ارتقاي کيفيت در نظام سلامت
دوره سوم (1391) , شماره چهارم English Article
کیفیت در ارائه خدمات سلامت
مصطفی فرح بخش 1،
  • تاریخ دریافت 1391/08/30
  • تاریخ پذیرش 1391/10/04
  • تاریخ انتشار 1391/12/20
زمينه و اهداف: ارتقاي کيفيت، بهبود فرايندهاي جاري و برنامه ريزي براي حفظ نتايج ارتقا است و دو عامل اساسي آن مدل هاي ارتقا و ابزارها هستند. اين مطالعه براي مقايسه مدل¬هاي مختلف ارتقاي کيفيت فرايند طراحي و اجرا شد.

مواد و روش ها: اين مطالعه براي مقايسه مدل هاي ارتقاي کيفيت اجرا شد. با استفاده از موتورجستجوي گوگل بر اساس واژه هاي کليدي و نام هاي اختصاصي مدل ها، گام هاي اجرايي هر مدل تدوين شد.

يافته ها: سي روش ارتقا در جستجوي منابع اينترنتي و کتاب ها پيدا شد. مدل¬هايارتقاي کيفيت از14-4 گام اصلي تشکيل يافتند.پنج روش ارتقاي JCAHOMethod, IHIMethod, TQIS, FOCUSPDCA  و IMADIM در نظام سلامت ابداع شدند.

بحث و نتيجه گيري: با توجه به تجربه و مهارت کارکنان، مي توان از مدل¬هاي خلاصه تا طولاني ارتقا استفاده نمود. تيم هاي با تجربه کافي مي توانند از روش هاي ساده و کوتاه استفاده نمايند. عامل مهم موفقيت، انتخاب و آموزش يک مدل ساده ارتقا در سرتاسر سازمان است.

ارتقای فرایندارتقاي مستمر کيفيتمدل ارتقانظام سلامت
2196
1260